צבעים אופנתיים לשנת 2021

באופן מסורתי, מומחים מטעם מכון הצבעים והצבעים העולמי של פנטון הציעו שתי פלטות צבעים: ניו יורק ולונדון, אשר ישקפו את מגמת העונה הבאה. הפעם נראה כמה מאותם גוונים בשתי הפלטות, כמו גם גוונים רבים החופפים זה את זה.

לוח הצבעים הראשי של פנטון באביב-קיץ   2021

  1. Marigold (צִפּוֹרנֵי הַחָתוּל)
  2.  Cerulean(שמים כחולים)
  3. Rust (גוון חלודה)
  4. Illuminating (צהוב בוהק)
  5. French Blue (כחול בהיר)
  6. Green Ash (מֶנתוֹל)
  7. Burnt Coral (אלמוג)
  8. Mint (מנטה)
  9. Amethyst Orchid(אַחלָמָה- אמטיסט)
  10. Raspberry Sorbet (אַרגָמָן)

בפעם השנייה בתולדותיה החליט מינהל הצבעים לבחור שני צבעים במקום אחד: אפור אולטימטיבי Ultimate Gray  ומאיר Illuminating. כיצד ישפיעו הבחירות על קהילת העיצוב הבינלאומית?

זו הפעם השנייה שפנטון בוחר בצהוב האופטימי, הבחירה הראשונה בצהוב נמצאת במשבר כלכלי נרחב נוסף. בשנת 2009 בחר פנטון במימוזה (מימוזה) התוססת, המשדרת תקווה כאשר השפל הגדול עבר על צפון ודרום אמריקה ואירופה בשנת 2008.

לטריס אייזמן, מנהלת הקריאטיבית של PANTONE, הוסיפה: “אנו חיים בעידן שבו אנשים מבקשים להיות מלאים בחיוניות, בהירות ותקווה בדרכים שונות כדי להתגבר על חוסר הוודאות המתמשך. הצל התוסס והחזק שבחרנו לשנת 2021 מייצג את השאיפה לחיוניות וחיוניות :, Illuminating  נוצץ וחום – מחווה לאנרגיית השמש, ה- Ultimate Gray האפור האולטימטיבי האפור מסמל סלע יציב ומוצק, המייצג שכל אחד מאיתנו צריך לתקן היטב את העוגן הקבוע.  צבעים אלה מייצגים יחד או לחוד את יסודות הנצח והטבע, ומחקים את חלוקי הנחל על חוף הים “הים והשמש”. למרות כל הקשיים הם מדגישים את יכולתנו לעמוד במבחן הזמן ולייצר שקט, רוגע, יציבות וחוסן. ”

בשנה שעברה בחר פנטון בכחול הקלאסי, המספק תחושת ביטחון במהלך המעבר לעשור החדש ומזור לתחושות של חוסר יציבות וחוסר שקט. לפני שקורונה הפכה למשבר בינלאומי, נבחר הכחול הקלאסי. פנטון אמר: “בדיעבד, עכשיו אנחנו מסתכלים אחורה וחושבים, ‘ובכן, זו בהחלט הייתה בחירה של שנה’.